Ο Fernando Alonso ύστερα από έναν εξαιρετικό αγώνα, κατάφερε να πανηγυρίσει την δεύτερη φετινή του νίκη, όντας ο πρώτος οδηγός που καταφέρνει κάτι τέτοιο φέτος. Η νίκη ήρθε ανέλπιστα για τον Ισπανό καθώς εκκινούσε από την 11η θέση του grid. Ας τα δούμε όμως από την αρχή...
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Sebastian Vettel κράτησε την πρώτη θέση ενώ ο Lewis Hamilton έστριψε πίσω του. Εξαιρετική εκκίνηση από Kobayashi και Alonso που κέρδισαν από 4 θέσεις, ενώ ο μεγάλος χαμένος ήταν ο Pastor Maldonado που έχασε 3 θέσεις.
O Sebastian Vettel άνοιγε με μεγάλη άνεση την διαφορά του από τον Lewis Hamilton (έφτασε στα 16 sec πριν το πρώτο pit stop). Τα πρώτα pit stop ξεκίνησαν μόλις στον 11ο γύρο. Οι Button και Perez άνοιξαν τον χορό της αλλαγής ελαστικών, με τον Βρετανό να δείχνει ότι διανύει μία περίοδο κοιλιάς. Πίσω τους μπήκε και ο Felipe Massa. Στις μπροστά θέσεις ο Raikkonen κατάφερε μετά από πολλές προσπάθειες να περάσει τον Maldonado, ενώ το ίδιο έκανε λίγο αργότερα και ο Alonso.
Στον 14ο γύρο είχαμε έναν μικρό συνωστισμό στο pit-line μιας και οι Kobayashi, Raikkonen, Maldonado και Hulkenberg μπήκαν όλοι μαζί για αλλαγή ελαστικών. Μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Φιλανδός, αφού μπόρεσε να βγει μπροστά από τον Kobayashi.
Στις πρώτες θέσεις ο Grosjean κατάφερε να περάσει τον Hamilton και έτσι ανέβηκε στην 2η θέση. Μετά το πρώτο pit-stop δεν άλλαξε κάτι, με τους Vettel, Grosjean και Hamilton να διατηρούν τις θέσεις τους. Σε άλλον αγώνα o Webber που πάλευε μεταξύ των θέσεων 14-17.
Στον 21ο γύρο ο Senna προσπάθησε να κρατήσει την θέση του από τον Kobayashi αλλά το παράκανε, και έτσι χτύπησε με τον Ιάπωνα. Ο ίδιος αναγκάστηκε να μπει στα pit για να αλλάξει το σκασμένο ελαστικό του, και την μπροστά πτέρυγα της FW34. Στην Force India έδειχναν να έχουν άλλη στρατηγική μιας και ο Paul Di Resta ήταν ο μόνος που δεν είχε μπει για αλλαγή ελαστικών (ανεβαίνοντας παράλληλα στην 4η θέση). Παρόλα αυτά η απόδοση των ελαστικών του Σκωτσέζου έπεσε, χάνοντας εύκολα δύο θέσεις από Alonso και Raikkonen, αναγκάζοντας έτσι τους μηχανικούς του να τον τραβήξουν μέσα.
Οι αγωνοδίκες από την μεριά τους επέβαλλαν ποινή drive-through στον Bruno Senna, για το ατύχημα του με τον Kobayashi. Ο Vettel διατηρούσε σε υψηλό επίπεδο την διαφορά του από τον Grosjean (20 sec), με τον Γάλλο να κινείται σε εφάμιλλο ρυθμό με τον Γερμανό σταθεροποιώντας την διαφορά.
Κάπου εκεί όλα άλλαξαν. Ο Jean-Eric Vergne αποφάσισε να σταματήσει νωρίτερα τον αγώνα του, και την στιγμή που προσπερνούσε τον Kovalainen έστριψε το μονοθέσιο του προς την Caterham του Φιλανδού. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνιση του στην πίστα και έτσι όλοι έσπευσαν να αλλάξουν ελαστικά. Στην McLaren έκαναν και πάλι λάθος την ώρα που άλλαζαν λάστιχα στον Hamilton και έτσι ο Βρετανός έπεσε στην 5η θέση. Πίσω από το SC η κατάταξη είχε ως εξής : Vettel, Grosjean, Alonso, Ricciardo, Hamilton, Raikkonen, Schumacher, Webber.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έμεινε στην πίστα για 4 γύρους. Μετά την επανεκκίνηση του αγώνα ο Fernando Alonso έπιασε στον ύπνο τον Romain Grosjean και τον προσπέρασε για ανέβει στην δεύτερη θέση. Πιο πίσω η άλλη Ferrari του Massa είχε επαφή με τον Kamui Kobayashi θέτοντας τον Ιάπωνα εκτός αγώνα, ενώ και ο Massa μπήκε στα pit για να βρεθεί τελικά πολύ πίσω. Ο Alonso δέχτηκε άλλο ένα δώρο, αυτήν την φορά από την RB8 του Vettel. Ο Γερμανός αντιμετώπισε (άγνωστο) μηχανικό πρόβλημα και σταμάτησε τον αγώνα. Ο Daniel Ricciardo μη έχοντας αλλάξει ελαστικά άρχισε να χάνει θέσεις από τους οδηγούς που βρίσκονταν πίσω του.
Ο Grosjean έμεινε κοντά στον Alonso και έδειχνε ότι θα κάνει επίθεση προς το τέλος, όταν και τα ελαστικά του Ισπανού θα βρίσκονται σε κακή κατάσταση. Παρόλα αυτά η E20 δεν άφησε τον Γάλλο να επιχειρήσει το οτιδήποτε, καθώς παρουσίασε πρόβλημα στο κιβώτιο. Έτσι οι Hamilton και Raikkonen ανέβηκαν προς στιγμήν στις θέσεις 2-3. Προς το τέλος του αγώνα άρχισαν να πλησιάζουν τον Alonso και όλα ήταν ανοιχτά. Ο Ισπανός όμως ανέβασε και πάλι απόδοση και άνοιξε την διαφορά στα 6sec. Ο Hamilton ήταν ο πρώτος που αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ελαστικά 4 γύρους πριν το τέλος. Ο Raikkonen δεν έχασε την ευκαιρία και ανέβηκε στην 2η θέση. Ο Pastor Maldonado έφτασε και αυτός τον Βρετανό και επιχείρησε να τον περάσει, όμως ο Βενεζουαλέζος το παράκανε και έπεσε πάνω στον Hamilton βγάζοντας τον εκτός αγώνα.
Ο Fernando Alonso δεν απειλήθηκε από τον Raikkonen και έτσι έφτασε στην δεύτερη νίκη του φέτος. Πίσω από τον Φιλανδό, (εκμεταλλευόμενος τα διάφορα συμβάντα) βρέθηκε ο Schumacher ενώ 4ος ο Webber (εκκίνησε 19ος). Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Hulk, Rosberg, Di Resta, Button, Perez, Maldonado. Έτσι ο Ισπανός ανέβηκε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, με τον Mark Webber να ακολουθεί. (Αναλυτικά η βαθμολογία των οδηγών εδώ).
Αναλυτικά τα αποτελέσματα της Βαλένθια :
1. Fernando Alonso 1:44:16.649 (2 stops)
2. Kimi Raikkonen +6.421 (2 stops)
3. Michael Schumacher +12.639 (2 stops)
4. Mark Webber +13,628 (2 stops)
5. Nico Hulkenberg +19.993 (2 stops)
6. Nico Rosberg +21.176 (2 stops)
7. Paul Di Resta +22.866 (1 stop)
8. Jenson Button +24.653 (2 stops)
9. Sergio Perez +27.777 (2 stops)
10. Pastor Maldonado +34.630 (2 stops)
11. Bruno Senna +35.961 (2 stops)
12. Daniel Riccardo +37.041 (2 stops)
13. Vitaly Petrov +1:15.871 (4 stops)
14. Heikki Kovalainen +1:34.654 (2 stops)
15. Charles Pic +1:36.551 (2 stops)
16. Felipe Massa +1 Lap (2 stops)
17. Pedro De la Rosa +1 Lap (2 stops)
18. Narain Karthikeyan +1 Lap (3 stops)
------------------------------
19. Lewis Hamilton Retired
20. Romain Grosjean Retired
21. Sebastian Vettel Retired
22. Kamui Kobayashi Retired
23. Jean-Eric Vergne Retired
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου