Η Βαθμολόγηση του Αγώνα
Από το 2010 και μετά ο τρόπος βαθμολόγησης άλλαξε, αυξάνοντας τις πιθανότητες κάποιου οδηγού να βγει κερδισμένος, βαθμολογικά, από έναν grand prix. Επίσης κέρδισε μεγάλο πλεονέκτημα ο νικητής καθώς έχει μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Πρώτα από όλα οι "βαθμολογούμενη 8άδα" έγινε "βαθμολογούμενη 10άδα", πράγμα απολύτως φυσιολογικό καθώς οι οδηγοί αυξήθηκαν από 20 σε 24!! Ο πρώτος πλέον παίρνει 25 βαθμούς, 7 περισσότερους από τον δεύτερο που παίρνει 18. Ο τρίτος κερδίζει 15 βαθμούς ενώ ο τέταρτος 12. Ο τελευταίος οδηγός που αποκτά διψήφιο αριθμό πόντων είναι ο πέμπτος (10 βαθμοί). Από κει κάτω οι βαθμοί μειώνονται κατά δύο, ο 6ος δηλαδή παίρνει 8 βαθμούς, ο 7ος προσθέτει άλλους 6 βαθμούς, ο 8ος αποκτά 4 βαθμούς και ο 9ος μόλις 2!! Τον τελευταίο βαθμό "για την τιμή των όπλων" τον παίρνει ο οδηγός που θα περάσει 10ος την καρώ σημαία.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας στην τελική κατάταξη μεταξύ δύο ή περισσότερων οδηγών, νικητής βγαίνει αυτός που σημείωσε τις περισσότερες νίκες στην σεζόν. Αν υπάρχει και πάλι ισοβαθμία τότε μετριούνται οι δεύτερες θέσεις που έχουν κερδίσει και αν υπάρξει εκ νέου ισοπαλία τότε οι τρίτες θέσεις κ.ο.κ.
Qualifing
Οι κατατακτήριες του Σαββάτου περιλαμβάνουν τρεις συνεχόμενες φάσεις. Οι οδηγοί έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν 3 σετ ελαστικών από κάθε γόμα (2 γόμες στεγνού, και 2 βρόχινου στο κάθε αγώνα), συνολικά σε όλη την διαδικασία.
Στο πρώτο μέρος, το Q1, συμμετέχουν και οι 24 οδηγοί. Οι οδηγοί έχουν την δυνατότητα να κάνουν όσους γύρους θέλουν. Η διαδικασία διαρκεί 20 λεπτά, και στο τέλος της οι 7 τελευταίοι (με βάση τα ταχύτερα περάσματα) αποκλείονται από την επόμενη φάση.
Στο δεύτερο μέρος, το Q2, συμμετέχουν οι 17 οδηγοί που πέρασαν από το Q1. Η διαδικασία ολοκληρώνεται αυτήν την φορά σε 15 λεπτά και η λογική είναι η ίδια. Οι 7 δηλαδή πιο αργοί οδηγοί μένουν εκτός "τελικού".
Στο τρίτο και τελευταίο μέρος, το Q3, παίρνουν μέρος οι 10 οδηγοί που προκρίθηκαν από το Q2. Η διαδικασία αυτήν την φορά διαρκεί μόλις 10 λεπτά, και οι οδηγοί μάχονται στα ίσα για την pole position. Συνήθως οι οδηγοί κάνουν 2 (το πολύ 3) γρήγορους γύρους, καθώς προσπαθούν να προστατεύσουν τα ελαστικά τους. Ο λόγος που το κάνουν αυτό είναι, γιατί είναι αναγκασμένοι να εκκινήσουν τον αγώνα, με το ΙΔΙΟ ακριβώς σετ ελαστικών που σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q3.
Τέλος υπάρχει ένας περιορισμός που επανήλθε εκ νέου στις κατατακτήριες έπειτα από πολλά χρόνια και αυτός έχει να κάνει με τα αργά μονοθέσια του grid. Ο κανονισμός λέει πως αν κάποιος οδηγός στο Q1 κάνει χρόνο μεγαλύτερο του 107% του πρώτου χρόνου (στο Q1 πάντα), δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής στον αγώνα.
Υ.Γ. Οι 14 οδηγοί που δεν συμμετέχουν στο Q3, μπορούν να εκκινήσουν τον αγώνα με ότι σετ ελαστικών επιθυμούν. Το ίδιο συμβαίνει και για κάποιον ο οποίος μπήκε εν μέρη στο Q3 αλλά δεν πήρε χρόνο στην τελευταία φάση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου